Na het aanbrengen van de kleeflaagemulsie dienen de nodige voorzorgmaatregelen te worden genomen om deze te beschermen. Verkeer op de kleeflaag is verboden, met uitzondering van de asfaltspreidmachine en de vrachtwagens die het asfalt vervoeren op de bouwplaats.
Kalkmelk
In de praktijk kan de periode na het kleven voor veel overlast zorgen. De net aangebrachte emulsie kan namelijk aan de banden van de vrachtwagens waardoor de kleeflaag niet meer egaal is en dit zorgt dan ook voor de nodige vervuiling in de omliggende straten.
Om te voorkomen dat de pas aangebrachte kleeflaag aan de banden van bouwmachines kleeft bestaan diverse oplossingen:
Een van de meest eenvoudige oplossingen is het sproeien van een kalkmelk op de kleeflaag. Hierdoor kleeft de emulsie niet aan de banden van de vrachtwagen, noch aan de draaiende delen van de asfaltmachines. Ook blijft de kleeflaag beter intact en de wegen en wegmarkeringen worden niet vervuild door de resten van de kleeflaag. Het gebruik van kalkmelk wordt al geruime tijd in Frankrijk en België toegepast maar ook in Nederland groeit de vraag naar dit product.
Kalkmelk is een homogeen mengsel van kalk en water, wordt aangebracht op de gebroken kleeflaag – Dosering ca. 100-150 gr/m2
Wilt u meer informatie over dit product?
Neem dan contact met ons op via info@pavementpartners.nl